Hi, my name is Aisyah Rozi. This is my personal blog where I share my life experience, thoughts, ideas and occasionally, my projects. Recently, however, I share a lot about being a young mother. I'm also a YouTuber, so do checkout my channel! <3
Nov 11 2010

Today, in Studio: Conversation

Lecturer : Okay, let’s have a very casual class. Let’s chit chat, about architecture, your future, what you wanna do and such.

I first showed my final progress and then we browsed an architecture book on Imaginative Cities.

Me : Are you trying to kill us or let us kill ourselves?

Lecturer : A bit of both. haha.

Tutor : Haiya, architecture, normal laa…

Me : But it’s such a terrible way to live!

Tutor & Lecturer : HAHAH!

Me : Hmm.. I feel like… I don’t know what I’m doing here anymore. *chuckles*

Lecturer : Why did you take architecture in the first place?

Sep 03 2010

Yesterday.

Yesterday was such a shit day.

First, I only had 2.5 hours of sleep, because I was busy finishing up the drawings for our art kiosk project. It’s a small duo project, lecturer said, but it needs a lot of thinking and alot of tedious works. Like, thinking how to make the structure moveable and transformable. Sounds fun, but it’s a snooze to me. It’s a kiosk for  god’s sake. How fancy could a kiosk be, on a street where there’s a lot of old buildings? Like, say, Jonker street of Malacca. (Hence, the trip to Malacca)

Anyway, right before the presentation, we had 3Ds max exam 1. and I couldn’t do it. There were so many steps, I couldn’t keep up. I always have problems with computers or rather, they have problems with me since they wont do what I want them to do. Specifically Windows. haha. Plus somehow the program wont let me undo AT ALL so I was so stressed like hell. Turned out I needed to restart the program. FML. Plus I was having an ache on the backside of my ribs. I dont know why, stress maybe.

Then, Studio time. I was so down by the stupid test, it killed my excitement to present. Most of the times I was lost of words. It was the shittiest presentation I’ve ever done, like, ever. Mind you, I normally give an above average, or fairly good presentation like I dont even feel nervous whatever shit. But this time, I have no idea why. Maybe I was blur or having one of those blanks. Anyway, the lecturer seemed to like the concept, but I strongly think we should have done more drawings and sketches to convey the idea. Like I said, I wasnt very excited about this project and that made me kinda lazy. HAHA! (ok, not funny.)

model

our art kiosk model

iman-and-me

me (left) and my groupmate, Iman

And then, after the shit exam and shit presentation, all I wanted to do was go home and play with my baby sister and my rabbit. But again, another shit happened and I was stuck in jam for 1.5 hours. THE WORST JAM EVER. Usually it takes me 25 mins to get home. I was so disappointed, so stressed about the jam and everything else, I cried in the car. hahahaha (now, that’s funny).

Got home, I went straight to my room, didn’t even say hi to mum and cried again. haha. So emo la this girl. Then, I toughened up, lied to myself that everything will be okay, took a shower, and head downstairs to buka puasa.

Hmm.. fasting month, afterall, is a month to test your patience. Maybe there’s a bright side to all of these. I’m sure there is. :)

Anyway, right now I’m not sure if architecture really is for me. Maybe I just need to get inspired. I just hope that I’ll be excited for next project. And another. and another. Atleast enough to sustain me until I get my part 2, or part 3. I’ll figure out what I want I really to do once I finish my studies.

Maybe, just maybe, I get to become an artist. :)

p.s, yesterday might be a bad day for me, but not today. Had a good time shopping with my mum and spending the day with her.

Jun 05 2010

final project, and lots more.

A week prior to presentation day.

Yes, I’ve been missing for quite a while. and I’m still very much alive. hoho. So, the week before my Studio 1 final project was really hectic. I spent  four days doing my model only to realize the measurements were so messed up I couldn’t even assemble the pieces, and re-doing the model was the only worthy thing to do.

So, after I realized I only had exactly less than 48 hours to do my model AND presentation board, I spent about 2 hours of my time panicking in the middle of the night. Out of desperation, I called a few of friends to come over and help me. To cut the story short, Syad, Syida helped me with the site model. Eddie and Mediha helped me with the model. On Thursday, which was the submission day, I was very much behind, so much, that Eddie was willing to take an emergency leave to come over and help finish the model.  My mum and my sister helped as well. A million thanks to them for all the help and support. Love them much!

In short, it was really really hard for me. There was always something else that happened to make the whole process… challenging. There was lots of sweat, tears and burns, literally. I even fell sick for a day and a half while I was working on it and it sucked, yeah. I even almost gave up cause I  thought my design was really bad. haha.

Presentation Day.

P5310624

on wall: A0 presentation board. on table: 1:100 study models, sketches compilations, drawings, portfolio, and 1:50 final model

I wasn’t quite confident about my design, but I tried to console myself. Forced other people to tell me that I’m awesome (haha) and after a few jumping jacks outside of the classroom, I regained a bit confidence and presented. In the end,  I did quite well, I think. One of the critiques liked my design and she said that my design was quite mature and that I’ve put a lot of thoughts into it.  Coming from her, I do feel it’s quite a big compliment and I’m so glad. :)

illusionofvertigothumbnail

Click to enlarge. :)

I’m pretty much proud of it. Whatever the grades turn out to be, so be it. I gave my best (tho I know there’s always a room for more).

Oh, and in case if you’re curious, the house is based on the concept of Illusion of Vertigo. Basically I was trying to make the house to act like an adrenaline rush generator. It’ll be located on the edge of a sea cliff and it’s gonna be really exhilarating to be in the house.

Okay, now, let’s move on.

After the presentation day, I’ve been spending my time going out with my sister. I bought a Pattern Making for Fashion Designers book and it’s been really helpful for my recent project, though it’s only a shift dress but it’s satisfying the fact that I drafted everything myself. hehe.

arinabebeh

my sister, Arina

sengalsikit

me, a little koo-koo. as always.

I wanted to put a sneak preview of my newly sewn dress but the pictures turned out blurry so… no peek-a-boo. sorry! and.. err… don’t ask me why I’m putting up the pictures instead. haha. ok bye.

pssst, I’m currently in Port Dickson at the moment. Aida wanted to go to the beach so my dad made a last-minute short trip here. lol.

and I accidentally disabled commenting. WTF. grrr…

Apr 19 2010

hah, I hate giving a title to a post.

I wanted to write about what happened the other night. And no, it’s not about a good night (if you know what I mean) nothing obscene, inappropriate or containing any explicit content whatsoever. Anyway, I figured I should just skip to the essence of this post -which is nothing but uh.. just an update of what I did recently.

This is a constructional model of a house, a group project of four, Meera, Cindy, and Danang, lead by me. It was pretty much a pain in the ass to figure out the construction. We had to re-construct the building and strip off the building to show the construction, much like a reverse engineering. Haha, did I just made it sound very technical and geekishly cool? Maybe, yes, depends on how you see it. Anyway, I always think engineering is cool. heheh.

A3 Board model cropped

Click the image above if you prefer bigger things.

So I have one week holidays now. I do have some assignments to do, nothing much. Just atleast 20 sketches of details and some boring stuffs. And also maybe think about my studio but that’s not really important. oh yeaa, Autocad too, …I think.

In times like these, it’s easy to feel depressed. Both when I’m stressed about work, and stressed about not having much thing to do. Also when I’ve recently gained weight which is a contribution factor to depression. Luckily enough, I have someone who never fails to make me happy to counteract the melancholia.

Maybe I’m just being dramatic ;p

Go Top